سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

استدلال‌های قوی و درک عمیق از مسائل روز ، مستلزم مطالعه اثربخش است

نشست مشترک با کارکنان سپاه

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: در شرایطی که فضای مجازی قدرت تحلیل افراد را محدود کرده، مطالعه اثربخش راهکار مهم برای استدلال و درک عمیق از مسائل است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، در آستانه سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار حجت‌السلام حسین علیه، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل به همراه مسئولین و فرماندهان معاونت های فرهنگی آن مجموعه با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل ضمن برگزاری نشست مشترک و بازدید از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی، فرا رسیدن هفته کتاب را به کتابداران زحمتکش تبریک گفتند.

 حجت الاسلام حسین علیه در این نشست با تبریک هفته کتاب اظهار داشت: کتاب عنصری بی بدیل است که هیچ چیزی جای آن را نمی‌گیرد و شعار سی و یکمین دوره هفته کتاب با عنوان « آینده خوانی است» دارای معنا و مفهوم بسیار غنی است و تحقق شعار نیازمند تدبیر فرهنگی است.
وی با بیان اینکه انسان‌های اهل کتاب و مطالعه اهل تحلیل و تبیین هستند افزود: در شرایطی که فضای مجازی قدرت تحلیل را از افراد گرفته و اطلاعات را بصورت ناقص و پاراگرافی ارائه می‌دهد، مطالعه کتاب است که می‌تواند در مقابل این حجم از اطلاعات ناقص و گاهاً دروغ، استدلال‌های قوی و درک عمیق از مسائل را به مراتب افزایش دهد.

استدلال‌های قوی و درک عمیق از مسائل روز ، مستلزم مطالعه اثربخش است
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان گفت: ریشه بسیاری از مسائل و مشکلات به غفلت از کتاب، کتابخوانی و مطالعه برمی‌گردد و همین مسئله موجب شده تا اطلاعات و فهم مسائل در جامعه به سواد مجازی محدود شود.
حجت‌السلام علیه ضمن تقدیر از اقدامات فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی در سطح استان ادامه داد: به برکت انقلاب و تلاش مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان اقدامات ارزشمندی انجام شده است اما در بحث ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه جای کار بسیار و پیشنهاد می‌شود کتابخانه‌ها این مسئولیت خطیر را با ترویج قرائت قرآن و تبیین آیات آن شروع کنند.

استدلال‌های قوی و درک عمیق از مسائل روز ، مستلزم مطالعه اثربخش است
در بخش دیگری از این دیدار جهانبخش عطایی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان با اشاره به اینکه فضای مجازی فضایی سنگین و تربیت نسل جدید با اطلاعات ناقص سخت است گفت: کتاب دروازه‌ای به سوی دانش است و ضروریست تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌ها با اتحاد و حرکت منسجم و با استفاده از این ظرفیت به دنبال تربیت نسلی انقلابی و فرهیخته باشند.

وی تصریح کرد: یک دستگاه و نهاد فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند در حوزه پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی موثر عمل کند از اینرو همکاری و تعامل تمام دستگاه‌های فرهنگی در تحقق اهداف مهم است.
معاون هماهنگ کننده سپاه با تاکید بر ترویج همگانی کردن مطالعه در جامعه افزود: برنامه‌ریزی در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه باید براساس مطالعه کتاب‌های تاثیرگذار و تعالی بخش استوار باشد.

استدلال‌های قوی و درک عمیق از مسائل روز ، مستلزم مطالعه اثربخش است
در این جلسه پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۸۳ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در سطح استان گفت: تعداد ۶۶ باب این کتابخانه ها زیر نظر این اداره کل و ۱۷ باب نیز به صورت مشارکتی با سایر دستگاهها راه اندازی شده است.برگزار می‌کنند.

وی همچنین به ویژه به بخش کودک کتابخانه ها اشاره کرد و گفت: تشویق به مطالعه و خواندن کتاب از سنین پایین نقش موثری در جانمایی فرهنگ مطالعه در جامعه دارد و بر همین مبنا تلاش شده است در تمامی کتابخانه ها بخش کودک راه اندازی شود.
مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با تاکید بر نوسازی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی گفت: بیش از یک میلیارد تومان برای تجهیز و احداث اتاق های مطالعه هزینه شده و در کنار آن توجه به تجهیزات و امکانات برای ارائه خدمات به نابینایان و ناشنوایان نیز در اولویت قرار دارد.

استدلال‌های قوی و درک عمیق از مسائل روز ، مستلزم مطالعه اثربخش است
رضاقلیزاده به کتابخانه نیمه کاره شهرستان پارس‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۱۷ سال است که این کتابخانه بصورت نیمه‌کاره است که در صورت تکمیل و راه‌اندازی آن می‌توان اقدامات مناسب فرهنگی در این شهرستان را برنامه ریزی کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با ابراز امیدواری از مشارکت هم‌استانی‌ها در طرح‌های کتابخوانی گفت: انتخاب ۲ روستا از استان اردبیل به عنوان روستاهای دوستدار کتاب در کشور، انتخاب کتابخوان برتر وکتابدار نمونه کشوری از این استان نشان‌دهنده رشد و توسعه در این حوزه است.

استدلال‌های قوی و درک عمیق از مسائل روز ، مستلزم مطالعه اثربخش است
رضاقلیزاده در پایان به برگزاری طرح «کتابخون» در طول هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار اشاره و از اهدای خون توسط کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
5 + 11 =